Muzyczne zasłuchania #4

Dziś lajtowo. Muzycznie. Nadając z pracy, w której jestem już ponad 10 godzin. Niech żyje życie etatowe i nadmiar obowiązków.

Generalnie przepadłam na AMEN. Zakochałam się.

Luxtorpeda „Wilki dwa”
Jeden z tych utworów, które dają siłę. Motywują. Czytając „Pełną moc życia” J. Walkiewicza po raz pierwszy zetknęłam się z przypowieścią indiańską o dwóch wilkach. Dobrym i Złym. Który wygrywa? W 3 słowach wyśpiewał Litza.

Pablopavo i Ludziki „Dancingowa Piosenka o Miłości
Nie od dziś wiadomo, że Kamila uwielbia Pablopavo. I nie o głos chodzi. Jest przeciętny, bardzo przeciętny. A może w tym Jego siła?  Za co On by się nie zabrał to wychodzi z tego geniusz niezależnej muzyki polskiej. Liryczny innowierca. Tekściarz tak dobry, że chyba pierwszy dla mnie, a za nim długo, długo nic. LOVE! I jeszcze do żony śpiewa. Takich piosenek o miłości, nieoczywistych w swojej oczywistości brakuje. Wciąż brakuje. Miłość to temat oklepany i zaśpiewać o niej tak to nie lada sztuka.

Pokahontaz „Jak jest”
Polski rap motywator. Uwielbiam po prostu!

Koniec Świata „Serce w Paryżu” i „Jak mnie tu znalazłaś”
Takie moje niedawne odkrycie. Nie wiem czemu ich wcześniej nie słuchałam. Taka udana mieszanka punka, ska i rocka, że ho ho!

No i ten tekst:

„Jak mnie tu znalazłaś

w tym rynsztoku w środku dnia,

w kałuży z wyrzutów sumienia,

w której odbijam się sam.

Obce mijam miasta,

wśród śnieżnobiałych pól,

raz drzewa rosną w górę, raz łamią się na pół” GENIALNE!


Bon Iver „I can’t make you love me”
Jeden z tych utworów, które wzruszają do łez, a ciało wypełniają dreszczem. Nie słuchać podczas okresów smutków, bo zdołuje na bank!

Passenger „Let her go”
Po prostu udany kawałek. I nawet wokal choć może z początku irytować podszyciem infantylnym, po zasłuchaniu wychodzi na to, że wszystko jakoś tak ze sobą współgra.

Kayah and The Transoriental Orchestra „Rebeka”
Różne wersje „Rebeki” znam. Delikatne, gwałtowne, niemal wykrzyczane. Dyjak przerobił też po swojemu, cudownie zresztą. Kayah nie zwiodła. Pięknie. No i ten orientalny charakter. Cudo! Cudo!

Skomentuj

