Wyznacz cel. Skutecznie!

Moja praca magisterka leży odłogiem. Wróciłam do Polski 3 tygodnie temu i nadal nie udało mi się za nią zabrać. Najpierw wszystko stopował brak komputera. Czekałam na nowy. Kiedy już go dostałam okazało się, że nie ma nigdzie w domu moich materiałów. Dzisiaj jednak szczęśliwie je znalazłam. W związku z tym, że jestem mistrzem odwlekania postawiłam sobie wreszcie z tym skończyć. Chcę stać się osobą obowiązkową i zdyscyplinowaną. Usiadłam więc i wyznaczyłam dokładnie cel. Opracowałam go szczegółowo, a przy okazji stworzyłam coś dla Was. Na swoim przykładzie poprowadzę Was po mojej instrukcji wyznaczania celów. 🙂 Zapraszam.

Ad 1. Chcę napisać moją pracę magisterską.
Ad 2. Do 9.06.2013 chcę aby była skończona bym mogła oddać ją do sprawdzenia promotorce.
Ac 3. Aby napisać pracę potrzebuję potraktować ją jako priorytet. W związku z tym każdego dnia będzie ona najważniejszą rzeczą do zajęcia się. Na bok powinien iść blog, czytanie książek, słuchanie muzyki i wiele innych codziennych czynności, którymi zajmuję się w zbyt dużym wymiarze czasu. Czynności te powinnam potraktować jako przyjemność. Napisanie pracy będzie obowiązkiem.
W przypadku braku dostępu do internetu i komputera biorę ze sobą wydrukowane materiały i tłumaczę je bądź piszę pracę w zeszycie. Do tej pory wyjeżdżając do Warszawy nie brałam ze sobą nic.
Ad 4. Napisanie pracy magisterskiej to zdecydowanie cel duży, wymagający podziału na etapy. Podzieliłam go na kilka partii. Np. dokończenie rozdziału o karotenoidach do 10.05.2013. Każdemu rozdziałowi przypisałam ramy czasowe, w których ma zostać zakończone pisanie. Oczywiście w zeszycie rozpisałam każdy podcel bardzo dokładnie. Tutaj nie chcę Was tym zamęczać, ale jeśli ktoś byłby zainteresowany jak to zrobić mogę dopisać tą część.
Ad 5. Realizacja celu zależy wyłącznie ode mnie. Nikt nie jest w stanie mi pomóc w tym zadaniu. Cała odpowiedzialność spoczywa na mnie. Mimo, że warunki w których będą pisała nie do końca są zależne ode mnie należy szukać rozwiązań sprzyjających pisaniu zamiast skupiać się na przeciwnościach.
Ad 6.  Ja pragnę realizacji.
Ad 7.  Po napisaniu pracy będę spokojniejsza. Będę mogła się wieloma innymi rzeczami i poświęcić się im, nie martwiąc się o wiszący nad głową problem w postaci magisterki. Poza tym definitywnie zakończę edukację na tym poziomie. Poczuję się lżej. Potem już tylko obrona i oficjalnie stanę się posiadaczką tytuły magistra. To przecież sukces! I duża radość. 🙂
7 thoughts on “Wyznacz cel. Skutecznie!

Skomentuj

