Wisienki tygodnia #5

Bardzo dawno temu pojawił się ostatni post z serii wisienek. Po 2-godzinnym spacerze po mojej wsi rodzinnej jestem naładowana energią by napisać dla Was właśnie ten post. Urzekła mnie na nowo cisza. Cisza wsi. Wiatr i śpiew ptaków. Jeszcze nie ma zielonej wiosny i było chłodno, ale już niedługo. Ona idzie. Słyszę ją. 🙂 A teraz wisienki. Mieszane.

1. Słyszeliście o badaniu  reakcji dzieci na marshallows ? Wydawało mi się, że wspominałam o nim w tekście o samokontroli, ale niestety je pominęłam. To sztandarowe badanie. A jak dzieci sobie rodziły z testem? Przesłodko. Konsekwencje jakie niesie za sobą odroczona gratyfikacja są niebywałe. Dużo o tym w książce „Siła nawyku”, którą teraz czytam.  Zobaczcie sami 🙂


2. Lubię chyba kalkulatory i obliczanie ryzyka chorób 🙂 Mam dla Was krótki 8-pytaniowy test, który identyfikuje ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2. Test wymaga wiedzy o tym ile ważymy w funtach. Możecie to łatwo obliczyć tu. Jak zwykle zachęcam do zrobienia testu bliskim.

3. Inspirująca osoba z rodzimego podwórka Maria Ginter. Zawsze fascynuje mnie to, że ludzie nic nowego nie wymyślają jako receptę na zdrowie, szczęśliwe życie.   

4. Mam dla Was kilkanaście propozycji tapety na pulpit z kalendarzem.

5. Jak często skupiacie się na wszystkim co złe, przygnębiające i narzekacie, że w Waszym życiu nie ma niczego co mogłoby cieszyć. Ten Pan w ciągu dwóch dni dowiedział się, że żona go nie kocha,  po czym przyjaciel z którym rozmawiał odebrał sobie życie. Tak powstał blog 1000 awesome things. A tu wystąpienie autora na TED.com. Nie sposób przeczytać wszystko od razu, ale warto zajrzeć i uzmysłowić sobie, że małe rzeczy naprawdę cieszą.
 
6. Puszki, puszki, puszki. 48 sposobów na to co można z nich zrobić. 🙂 Uwielbiam DIY.
 
7. Kubek? Zawsze znaczy co innego czyli dla każdego coś dobrego.  
8. A tutaj blog Pani, którą bardzo lubię. Tak internetowo. O wyzwaniach, filmie, książkach, ćwiczeniach i tym co ta Pani chce zrobić, osiągnąć. Przecudnie od Skarletki. 
 
9. Muzyka tygodnia to zdecydowanie Tracy Chapman.  Trudno wybrać mi ulubione piosenki. Słucham wszystkich albumów po kolei. Dla mnie są magiczne. Wyciszające. Cudne 🙂 Nastrajające nawet do sprzątania 🙂


10. Obrazek tygodnia? 

Rady od drzewa

Stój wysoko i dumnie.
Bądź zadowolony ze swojego naturalnego piękna.
Demonstruj siebie i ryzykuj.
Pij dużo wody.
Zapuść korzenie. (W innych przekładach „pamiętaj o swoich korzeniach”.)
Ciesz się widokiem.

3 thoughts on “Wisienki tygodnia #5

  1. fajne wisienki : – )śledziłam twoje poczytania cały czas, od kiedy obserwuję bloga, czyli od grudnia. : ) twarda z ciebie babka, patrząc po wpisach z norge, ale cieszy mnie też, że już wróciłaś i pojawią się wpisy dotyczące odżywiania, sportu, zdrowia.pozdrawiam,ola

Skomentuj

