Umieć przytulać siebie

zrodlo

„Wreszcie uświadomiłam sobie, że im bardziej przytulam siebie, tym bardziej potrafię przytulać innych.”
 Mela Koteluk w wywiadzie dla Zwierciadła

Mam w głowie mnóstwo myśli, ale niemal żadnych nie chcę tutaj zapisać. Pewne sytuacje mnie ustawiają w kącie. Zupełnie bezbronną i wypełnioną sprzecznymi odczuciami do tego stopnia, że potrafią jednocześnie śmieszyć i przygnębiać. Czuję, że ten kąt taki niesprawiedliwy jest. Przecież nie zasłużyłam.

Znów z siłą żywiołów dotarło do mnie, że ludzie nie zawsze są dobrzy, nie zawsze życzą dobrze i nie są szczerzy. Ludzie potrafią być okrutni, do granic możliwości fałszywi, podążający tymi śnieżkami, które dają im profity. Ludzie nienawidzą bez powodu. Myślą tylko o sobie. Są dwulicowi. Brak w nich empatii za to przepełnieni są jadem, zazdrością, obłudą i wyrachowaniem. I bardzo zszokowana, że tak jest, nie potrafiąca rozumem ogarnąć zacietrzewienia i krótkowzroczności homo sapiens dziękuję losowi, że jest garstka osób bliskich sercu. Garstka której ufam. Zaufanie niesie ze sobą bezpieczeństwo i wiarę w człowieka. Jest we mnie wdzięczność, że spotykając ludzi dobrych i złych wiem kim chcę być i kim nie chcę nigdy, nawet na moment.

Uczę się optymizmu i dostrzegania tego co dobre nawet w najbardziej beznadziejnej sytuacji. Uczę się dostrzegania szans, wyciągania wniosków. Miłości do siebie. Akceptacji swoich wad, niedociągnięć i ograniczeń. Uczę każdego dnia. I wybaczać próbuję. I nie mieć żalu też się staram…Choć nie potrafię zrozumieć czemu czasem powinnam. Jedyne co przychodzi mi do głowy to myśl, że ucząc się wybaczać sobie łatwiej wybaczać innym. I na odwrót. Chcę nie mieć żalu i wybaczać. Jak Mela chcę umieć przytulać siebie.


One thought on “Umieć przytulać siebie

Skomentuj

