Red light manifest

Jak już mam chwilę to fajnie jest sobie pogrzebać w internecie. Grzebanie czasem przyjmuje kierunek –> blogi. Czasem częściej niż czasem. Wniosek? Ręce mi opadają.
Ja wiem, że bloga każdy pisać może. Jeden lepiej, drugi gorzej.
Wiem, że można napisać wszystko na co ma się ochotę, bo monitor wszystko przyjmie. 
Nie będę się rozwodziła o głupotach wypisywanych na blogach, bo szkoda mi w tej chwili na to czasu. 
Mam tylko małą prośbę. To taki mały manifest. Jeśli chodzi o blogi o odchudzaniu, aktywności fizycznej, dietach i żywności weźcie sobie do serca to co napiszę poniżej. To są tematy ważne, poważne i tak należy je traktować. Nie można bez krytycyzmu pisać o tematach tego typu. Bez odpowiedzialności za ludzi, którzy to czytają. Ja biorę pełną odpowiedzialność za każde słowo, które piszę dla Was, które idzie w świat. I chcę żebyście o tym wiedzieli.

Red light manifest

1. Błagam jeśli interesujecie się tematem zdrowia, diet i generalnie zdrowego stylu życia oddzielajcie ziarno od plew. Duża liczba obserwatorów jakiegoś bloga nie świadczy o jego wartości merytorycznej. Na blogach wypisywane są takie bzdury, czasem wykluczające się informacje, że aż głowa boli. Odnajdźcie blogi wartościowe. Dokonujcie oceny ich wraz z wydłużającym czasem ich czytania, obserwowania. Czasem blog zapowiada się naprawdę dobrze by za chwilę okazało się, że nici. Przyczyny są różne i nie będę ich teraz poruszała.
2. Włączcie krytyczne myślenie. Nie przyjmuje na ślepo tego co ktoś napisał. Sami szukajcie odpowiedzi na nurtujące Was pytania. To kto stoi za blogiem również ma znaczenie.
3. Zaufajcie czasem intuicji. Ja naprawdę wierzę, że KAŻDY jest w stanie stwierdzić czy wpis na blogu jest w miarę racjonalny, wartościowy i czy naprawdę propaguje zdrowie. Zadajcie sobie też pytanie czy osoba, która bloga pisze ma pojęcie o tym co pisze? 
 4. Włączcie czerwone światełko, kiedy po prostu macie przeczucie, że coś Wam nie pasuje. 



7 thoughts on “Red light manifest

  1. Dziewczyny to może podajcie blogi godne polecenia 😉 Mnie jako osobie raczkującej w tym temacie z pewnością takie zestawienie się przyda chociażby na początek 😉

  2. Gdy piszę staram się podkreślać że nie jestem ekspertem i moją wiedzę dopiero zdobywam bo każdemu zdrza się jakiś błąd dlatego jestm zawsze wdzięczna za wszelkie wskazówki i rady 😉 Czytają zawsze zastanawiam się czy dane informacje są prawdziwe i jeśli mam czas i możliwości to je sprawdzam.:)

Skomentuj

