Wisienki tygodnia # 4

Wisienki tygodnia nr 4? Nie mogę uwierzyć jak te 4 tygodnie szybko minęły. Listopad dodatkowo jest nieubłagany, przecieka mi przez palce. Dziś już 11.11. Może dlatego, że moja głowa jest bardzo zaprzątnięta masą rzeczy, którymi przed wyjazdem do Norwegii muszę się zająć tak to wszystko wygląda. Skoro ten post zamieściłam to znaczy, że wczoraj osiągnęłam mały sukces. Magisterka się ładnie pisała 🙂 No, ale do rzeczy. W tym tygodniu znów będzie mix.  Smacznych wisienek 🙂

1. Czy można jeździć samochodem bez rąk? Oczywiście. Krótki filmik o inspirującym chłopaku z naszego rodzimego podwórka, który się nie poddał możecie obejrzeć tutaj. Masz jeszcze jakąś wymówkę dla siebie by nie spełniać marzeń?

2. Znalazłam bardzo prosty kalkulator spalania kalorii podczas wykonywania różnych czynności. Wystarczy wybrać czynność, wpisać ile czasu ją wykonywaliśmy i podać naszą masę ciała. Kalkulator.
3. Absolutna muzyczna wisienka! Płyta Marika & Spokoarmia „Momenty”. Zakochałam się w różnorodności tekstów i dźwiękowych podróżach, które odbywamy dzięki nim. Usłyszymy Marikę w jej starym stylu oraz zainspirowaną innymi nurtami. Moim faworytem jest „Rewe”, którego nie mogę przestać słuchać. Uwielbiam również kawałek „Widok” o Warszawie tak różnorodnej i nieznanej dla tych, którzy widzą ją w telewizji. O Warszawie, którą trzeba lubić i obserwować by zrozumieć. „Smoki” to spokojny, kojący duszę utwór, który mnie wysyła w jakiś inny wymiar. Dosłownie. Cudowny tekst, dojrzały. Słowa z tej piosenki ‚Weź mnie za rękę no i prowadź w ten swój las” dla mnie są tak głębokie, że mogłabym napisać wypracowanie o tym jak je rozumiem. Nie żartuję! Śpiewam „Look around ya”, „Najtrudniej” i „Momenty”. Koję serducho, uśmiecham się. Marice i Spokoarmii mogłabym się pokłonić i podziękować, że nie idą w kierunki tego co łatwe, dla mas, bez patosu. Mamy w Polsce mnóstwo dobrej muzyki i ten album według mnie na miano bardzo dobrego zasługuje. Rewelacyjnego!

A na potwierdzenie mojej miłości do tego albumu print screen z mojego profilu na portalu last.fm
Piosenek z albumu Mariki i Spokoarmii przesuchałam w ostatnim tygodniu jedynie ile razy? Sami zobaczcie 🙂 By the way w tym tygodniu w ogóle nie słuchałam muzyki zagranicznej. Dziwne 🙂

źródło

4. Książka „Hormony. Klucz do dobrej sylwetki” Detlef Pape, Beate Quadbeck i Anny Cavelius. Pozycja napisana przez lekarzy internistów oraz autorkę wielu książek popularnonaukowych. Gdy wyszłam z nią z empiku byłam na siebie zła. Od momentu rozpoczęcia czytania przestałam żałować. Napiszę recenzję, bo to pozycja zdecydowania warta przeczytania przez KAŻDĄ KOBIETĘ.

5. Chcecie wydrukować coś ładnego za free? Fantastyczne rzeczy można znaleźć również na prezent, dziecięcą imprezę i wiele wiele innych. Zajrzyjcie tutaj 🙂

6. O tym jakie korzyści można mieć z posiadania psa, czemu telewizja może szkodzić i czy istnieje remedium na problemy zdrowotne większości ludzi? O tym w GENIALNYM wideo popartym naprawdę solidnymi badaniami. Obejrzyjcie!

7. Znacie kampanie „Aktywnie po zdrowie” organizowane przez Fundację Banku Ochrony Środowiska? Zachęcam Was do odwiedzenia strony Aktywnie po zdrowie. Znajdziecie tam morze pomysłów na posiłki z przepisami, artykuły oraz wiele, wiele innych. Strona się bardzo szybko rozwija. Program dla szkół również. Dla ciekawostki powiem Wam, że byłam sędzią w programie organizowanym przez nich dla uczniów klas I-III. 🙂 Być może w tym roku również będę. 
Jeśli macie pociechy, które chcecie uczyć jak zdrowo się odżywiać lub zajmujecie się dziećmi jako opiekunowie, nauczyciele polecam Wam zajrzeć tutaj. Możecie zaczerpnąć wielu informacji jak uczyć dzieci o zdrowym żywieniu przez zabawę między innymi. Są dostępne prezentacje w power point, a także scenariusze lekcji i dodatkowe materiały do lekcji, które możecie wydrukować i nawet w domu dać dzieciom by rozwiązać zagadki razem z nimi. Genialne! Dzieci wymyślają niesamowite rzeczy 🙂 Przekonałam się o tym na własne oczy.
8. Jakie dania są naprawdę polskie? Jakie zagrożenia dla żywności stwarza globalizacja i co jadało się w PRL-u. Mały smaczek tego podaje nam na talerzu ten wywiad.


9. Nie chcę zamęczać Was infografikami. Po prostu poczytajcie to co jest napisane na tych dwóch.

źródło

Źródło



3 thoughts on “Wisienki tygodnia # 4

Skomentuj

