Wisienki tygodnia # 3

Wisienki tygodnia w zeszłą niedzielę były w całości poświęcone tematom związanym z żywieniem i zdrowiem szeroko pojętym. W tym tygodniu mimo, że dokonałam kilku odkryć z wyżej wspomnianych obszarów nie umieszczę ich wszystkich, jedynie kilka. Będzie bardziej różnorodnie 🙂 Smacznego 🙂



1. Nowa płyta Marii Peszek „Jezus Maria Peszek”. Marii można nie lubić. Może się nie podobać. Może wywoływać kontrowersje tekstami i możemy się z nią jak najbardziej nie zgadzać. Mimo wszystko robi swoje i robi to dobrze. Ta płyta mnie oczarowała. Najsłabszy kawałek to chyba „Nie wiem czy chcę” o kobiecie, która nie chce mieć dziecka i mówi swojemu partnerowi, że nie będzie ojcem. Nie chodzi o moje ustosunkowanie się do tematyki tekstu, a jego nijakość w zasadzie. Trudny temat, a tekst taki przerażająco prosty, bezpośredni. Uwielbiam za to i wciąż gdzieś tam podśpiewuję „Ludzie psy”, „Nie ogarniam”, „Padam” czy „Sorry Polsko”. Zachęcam Was do odkrywania 🙂

Źródło

2. The Baseballs czyli dwie płyty niemieckiego zespołu coverowego, które są zachowane w klimacie rock and roll. Mi przypominają kawałki Elvisa Presleya choć wiadomo, że nie w czystej formie. Na pewno chłopaki się jednak nim wzorowali. Wydali dwa albumy „Strike” i „Strings ‚n’ stripes”. Oba bardzo przyjemne 🙂 Moje ulubione kawałki to „Umbrella”, „Hey there Delilah”, „Let’s get loud” , „Crazy in love”, „Candy shop”, „Paparazzi”, „Tik tok”. Zachęcam Was do przesłuchania szczególnie „Umbrella”, bo ta piosenka żyje nowym życiem po prostu. To doskonały przykład jak z piosenki dla mas, na jedno kopyto można zrobić coś dużo bardziej wartościowego muzycznie 🙂 A jaki cudny ma teledysk!

źródło
3. Zastanawiacie się czasem czy i w jakim stopniu szkodzicie Matce Ziemi? Tutaj możecie zmierzyć swój ślad ekologiczny. Wystarczy odpowiedzieć na pytania. Zajmie Wam to około 5 minut.

4. Znacie Katarzynę Rooijens z domu Szczot? Na pewno, bo to prawdziwe imię i nazwisko naszej znanej piosenkarki. Kayah, bo o niej mowa udzieliła wywiadu o rzeczach, których ja nie rozumiem i o takich, które są bliskie mojemu sercu, z którymi się zgadzam. O cierpieniu, życiu, walce ze sobą i chorobą. Warto.

5. Dlaczego warto wypróbować coś przez 30 dni i zobaczyć zmiany? O tym usłyszycie od Matta’a Cuttis’a.Dla osób nieznających języka angielskiego jest opcja włączenia polskich napisów.

6. Inspirujące cytaty? Ja je naprawdę lubię. Czytanie ludzkich myśli i odnajdywanie się w nich było dla mnie już jako dziecka ciekawym zajęciem. Szkoda, że w pewnym momencie gdzieś to zagubiłam. Powróciło jednak. Mam dla Was 25 różnych cytatów o tym jak lepiej pisać, inspirować się i organizować? Wiem, że wielu z Was to dotyczy, bo prowadzicie własne blogi. Zapraszam tutaj. Ja znalazłam cenne rady lub spostrzeżenia. 🙂

7. Książka „Z nowego wspaniałego świata” Günter’a Wallraff’a. Napiszę dla Was recenzję na pewno. Rewelacyjny reportaż niemieckiego pisarza i dziennikarza. 

8. Krótki filmik o  tym czy potrzebujemy masowej produkcji  żywności by wykarmić świat?

9. Ciekawe infografiki.

źródło
źródło
źródło
źródło
10 thoughts on “Wisienki tygodnia # 3

  1. musze sięgnąć po Wallraffa. Miałam o nim nawet wspomniane coś na studiach i wiem, że napisał reportaż wcieleniowy. Czytałaś może? Jeżeli lubisz reportaże to polecam coś z rodzimego podwórka – Szabłowski i Meyza "Nasz mały PRL" – świetne 🙂

  2. Dane o otyłości mnie powaliły… poważnie jest aż tak źle? Szkoda, że zdrowy tryb życia nie jest bardziej promowany na świecie. Najbardziej to mi szkoda dzieci, które od dorosłych uczą się złych nawyków żywieniowych. Obiecuję sobie, że swojej córce na pewno nie przekażę mojego złego zamiłowania do fast-foodów!

  3. Jest promowany, ale sie nie przebija niestety 😦 Dla ludzi czesto to za trudne by starac sie jesc w miare zdrowo. Koniecznie staraj sie jak najwiecej corce przekazac i zaszczepic dobre nawyki. Ze swojej strony moge polecic Ci znakomita ksiazke "Zdrowe jedzenie dla zdrowych dzieci" jestem w trakcie czytania i naprawde polecam 😉

Skomentuj

