Wisienki tygodnia #1

W głowie zaświtał mi pewien pomysł. Najczęściej gdy zobaczę, przeczytam coś interesującego mam ogromną ochotę podzielić się tym na blogu. Niestety problem pojawia się z odpowiednią ilością czasu oraz ewentualnością mnogości wpisów. Tego chciałabym uniknąć. Stwierdziłam więc, że mogę się dzielić tymi „cukierkami” raz na tydzień. Projekt ten nazwałam „Wisienki tygodnia”, kojarzą mi się bowiem z wisienkami na torcie. Te natomiast są dopełnieniem jego smakowitości. Może pokrętna moja logika, ale spodobało mi się to w kontekście rzeczy ciekawych, które mogą Was zainspirować, okazać się pomocne bądź po prostu ciekawe 😉 I takim sposobem wychodzę dzisiaj do Was z pierwszym tego typu wpisem na blogu. Jutro zaś 2 część TAG-u 🙂 


1. Jak wiele razy macie wątpliwości co do kolejnej teorii zdrowotnej zasłyszanej gdzieś od znajomych czy przeczytanej w internecie? Macie mętlik w głowie? Naprzeciw mitom dotyczącym zdrowia wychodzą Pogromcy mitów medycznych. Serwis się rozwija, ale wg mnie warto go monitorować. Zajrzyjcie 🙂

2. Jelitowy układ nerwowy? Brzmi niedorzecznie? Ano niekoniecznie. Jakiś czas temu niedorzecznie brzmiał również termin układu odpornościowego związanego z ze śluzówką jelita. Tymczasem teraz wiemy, że to nie bujdy na resorach. Więcej o tym w bardzo ciekawym artykule tutaj.

3. Na portalu WebMD mamy kilka darmowych plików pdf dzięki, którym możemy prowadzić dzienniczek odchudzania oraz wydrukować portfelową i lodówkową wersję porcji danych produktów porównywanych do przedmiotów, których wielkość łatwo sobie wyobrazić. Znajdziecie je klikając na linki poniżej. Zdecydowanie przemawiają do wyobraźni i pozwalają kontrolować swoje żywieniowe poczynania. 🙂




Portion control and size guide (kontrola porcji – wersja na lodówkę)

4. Wspomniany wyżej portal WebMD oferuje również bardzo ciekawe narzędzie nazwane Personal Diet Evaluator czyli roboczo można powiedzieć narzędzie oceniające naszą dietę, nasze cele i obecne spojrzenie na odchudzanie. Znaleźć go można tutaj. Po około 5 minutach odpowiadania na pytania i obejrzenia kilku krótkich filmików dostajemy dosyć obszerny opis analizy naszych odpowiedzi wraz ze wskazówkami. Byłam zdziwiona szczerze obszernością wyniku. Aby zrobić test nie trzeba się rejestrować. Wadą dla niektórych może być fakt, że wszystko jest po angielsku.

5. Białko zwierzęce w diecie. Hmmmm…. wiele osób wybiera kurczaka i najczęściej spożywa na góra 5-10 sposobów (tak przynajmniej wynika z moich obserwacji). A może tak 100 innych dróg przyrządzenia czegoś zdrowego i smacznego z kurczaka bądź indyka? Zerknijcie tutaj i spróbujcie. Smacznego 🙂

6. Chcecie się motywować na co dzień? Macie motywacyjne tablice, zeszyty, teczki? A może pulpit? Sentencja Eleanor Roosevelt w pliku pdf gotowym do druku pod tym linkiem czeka na Was. 🙂

To już wszystko w tym tygodniu. Mam nadzieję, że coś przydatnego lub interesującego znajdziecie. :))))

Reklamy

10 thoughts on “Wisienki tygodnia #1

  1. Niektóre linki faktycznie ciekawe. Chyba najbardziej podoba mi się ten z porcjami produktów ;)Z tym białkiem to bym napisała jeszcze, że często ludzie nie mają pojęcia co jest jego źródłem i zamiast mięs, jajek, ryb i warzyw strączkowych, sięgają właśnie głównie po kurczaka (którego raczej należy unikać) i nabiał 😉

  2. Ano trochę osób ma. Chociaż w zasadzie co rusz na jakimś blogu się to pojawia to mam wrażenie, że niektórzy po prostu wolą wierzyć, że 1000 kcal nie ważne z jakiego pożywienia pozwoli im schudnąć :/

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s