Co dziś zrobiłeś co uczyniło Cię dumnym?

Z jaką myślą kładziecie się spać? Co Wam przychodzi do głowy, kiedy myślicie o kończącym się dniu? Cieszycie się, że kolejny dzień, podobny do wszystkich innych się kończy? Zastanawiacie się czy można było go przeżyć lepiej? Jesteście wdzięczni? Czujecie radość, zadowolenie czy może ulgę i zamykacie szybko oczy by zapaść w sen i zapomnieć? A może nie macie żadnych refleksji? Lub macie ich mnóstwo i wszystkie są bardzo budujące?
Każdego wieczoru nadchodzi ten moment. Dla każdego w trochę innych okolicznościach. U mnie zazwyczaj kończy się zamknięciem książki, położeniem jej na stoliku obok łóżka, zgaszeniem lampki. Nastająca ciemność ma w sobie ten nastrój, który w ostatnim czasie sprawia iż zadaję sobie jedno pytanie: Co dziś zrobiłaś, co uczyniło Cię dumną z siebie? Co zrobiłaś by czuć zadowolenie? Każdego wieczora wymieniam te wszystkie najdrobniejsze rzeczy, które są moimi radościami. Staram się wymienić wszystko co pamiętam by redukować stresy, małe niepowodzenia i budować poczucie zadowolenia oraz wdzięczności. Kiedyś wydawało mi się, że takie nadmierne traktowanie o wdzięczności i rachunku spędzonego dnia to frazesy.
Dziś wiem, że się myliłam. To co przed snem jest moim podsumowaniem sukcesów pozwala mi zasnąć spokojnie i obudzić się rano z pozytywnymi myślami. Jestem dumna na koniec dnia z między innymi z tego, że:
  • zdrowo się odżywiałam
  • byłam na spacerze
  • czytałam
  • odkryłam coś nowego
  • ćwiczyłam
  • ugotowałam coś nowego
  • nie poddałam się nawet gdy coś było trudne
  • wstałam rano
  • spotkałam się z kimś
  • porozmawiałam
  • wzruszyłam i nie pozostałam obojętna
  • udało mi się wykonać wszystko z mojej listy rzeczy do zrobienia.
To może być cokolwiek uznacie za wartościowe. To może być najdrobniejszy sukces jak np. powstrzymanie się od zjedzenia czegoś niezdrowego, używanie przez cały dzień schodów tradycyjnych zamiast tych ruchomych, a może po prostu powstrzymaliście się od olbrzymiego wybuchu złości lub wykroczyliście poza swoją strefę komfortu. Cokolwiek. Tylko Wy możecie nadawać swoim działaniom sens i wartość. Nikt nie powinien NIGDY mówić Wam, że to co robicie to zbyt mało, że to co robicie to tak naprawdę nic wielkiego. Nikt nigdy nie powinien mieć prawa traktować waszych działań jako nic nie znaczące, zbyt błahe lub po prostu śmieszne, nieważne. Nigdy nie dajcie sobie wmówić, że to co robicie nie ma sensu lub że się Wam nie uda. NIGDY! Bądźcie dla siebie dobrzy. Traktujcie siebie z szacunkiem, ale i wymagajcie by znaleźć najlepszą wersję siebie. Nie odkryłam Ameryki. Ale odkryłam, że te proste prawdy działają. A ludzie ignorują je, bo tak jak mi wcześniej, wydają im się one frazesami.
Sprawdźcie i przekonajcie się co pozytywnego niesie ze sobą wdzięczność, zadowolenie i refleksja nad swoimi działaniami. A może już sprawdziliście? O czym Wy myślicie i co Wam daje poczucie dumy z siebie na co dzień?
Zostawiam Was z tymi pytaniami i piosenką, która do tematu pasuje idealnie 🙂 Posłuchajcie. Obejrzyjcie teledysk. Warto! 
Trzymajcie się! Trzymajcie dumnie 🙂
5 thoughts on “Co dziś zrobiłeś co uczyniło Cię dumnym?

  1. Trafiłam na te stary już post, ale muszę napisać, bo w stu procentach się z Tobą zgadzam! Mam bardzo podobne podejście, z tym że u mnie brakuje takich codziennych podsumowań. Trzeba się cieszyć że wszystkich, nawet najdrobniejszych "sukcesów", bo w ten sposób, małymi kroczkami osiągamy naprawdę wiele 🙂

Skomentuj

